Suomen ylioppilaskuntien liitto

SYL:n lausunto Yhteinen Erasmus -ohjelmasta

Lausunto 29.3.2012

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry on torstaina 29.3. antanut sivistysvaliokunnalle  lausunnon komission tiedonannosta koskien Yhteinen Erasmus -ohjelmaa. Ehdotuksessa yhdistettäisiin useita liikkuvuusohjelmia Erasmus-nimikkeen ja hallinnon alle. SYL piti yleisesti ohjelman tavoitteita liikkuvuuden lisäämisestä ja toiminnan virtaviivaistamisesta hyvinä.  Hyvänä pidettiin myös sitä, että ohjelman sisällä rahoituksen pääpaino olisi henkilökohtaisen liikkuvuuden tukemisessa.

SYL toivoi kuitenkin liikkuvuudessa aliedustettujen ryhmien liikkuvuusmahdollisuuksien parempaa huomioimista sekä kritisoi ehdotettua maisteriopiskelijoiden lainojen takausjärjestelmää.

Koko lausunto on luettavissa Slidesharessa:

Lisätiedot:

Juha Töyrylä, kansainvälisten asioiden sihteeri, puh. 041 515 2229, juha.toyryla(at)syl.fi

Tämän kirjoituksen on kirjoittanut ja julkaissut riitta.kappi 29.3.2012 kello 16:31. Se on luokiteltu kategoriaan Lausunnot,Viralliset ja merkitty aihesanoilla Erasmus, , , , , , Yhteinen Erasmus -ohjelma  . Voit kommentoida kirjoitusta alapuolella. Voit kirjautua Facebook-, Twitter- tai Disqus-tunnuksilla sekä kommentoida anonyymisti.